How Venezuela's Globovisión got its defiant groove back



    How Venezuela's Globovisión got its defiant groove back

    March 31, Caracas: When Venezuela's opposition broke the ruling party's 17-year stranglehold on power by winning control of congress in December, the political earthquake created editorial aftershocks at the 24-hour news station Globovisión.

    In a country where most news media are either controlled by President Nicolás Maduro's administration or rarely criticize it, Globovisión abruptly dropped its pro-government line, analysts told CPJ. Instead, Globovisión began covering congress, interviewing both opposition and pro-government politicians, and taking a much harder look at issues such as food shortages, triple-digit inflation, and allegations of government mismanagement.

    The Oslo Times 

     
     

    Related Posts